neděle 4. března 2012

Geilo (28.2.-2.3.2012)

Jako jediná experimentátorka jsem se zúčastnila setkání teoretiků z nordických zemí zabývajících se kvantovými jevy. Nicméně meeting nesl název “Time-domain quantum processes studied by ultrafast radiation pulses,” tak se příspěvek s názvem "Femtosekunová spektroskopie rydbergovských vlnových balíků" docela ztratil. 
Organizoval to jeden z mých šéfů, který aktivně závodí na běžkách, a tak náplň byla zvolena tak, aby stihl vícefázový trénink. Takový trochu norský přístup.
Program byl následovný: ráno tři hodiny přednášek, oběd, 4 hodiny na lyžování, tři hodiny přednášek, večeře, bar. Po kulinářské stránce to byl výborný zážitek: uzená velryba se svíčkovou omáčkou, pečený losos, mexický buffet, výběrové klobásky s grilovanou zeleninou, jemně pečená vepřová panenka se zeleninovou omáčkou, norský puding s karamelovou krustičkou a borůvkovým kompotem, mrkvový dortík, jablečný muffin s vanilkovou zmrzlinou a nakonec čokoládové brownies se sýrovou zmrzlinou. Během přestávek bylo servírováno smoothie, oříšky a ovoce.
V ceně hotelu bylo fitness centrum a bazén. Nicméně to jsem nevyužila, protože venku bylo krásně (sice Påskeføre, klisterføre), ale slunce pražilo o sto šest a venkovní krajina neodolatelná.

1. výlet (horní stanice lanovky Vestlia, Grønebakken, Kikut, Geilo)
Složení skupiny: Norka, Nor, Fin, Francouz, já

Putování po náhorní plošině, s jedinečnými výhledy. Bloudění během cesty domů, nakonec jsem se Sissloudem sjela sjezdovku na běžkách, abychom se na odpolední blok přednášek dostali včas.
Cesta přes jezero, ani jedna bota nezůstala suchá


Alain, Sigrid, Ville, Stian


Vřesoviště se odhalila v celé své barevnosti

Upoznění lyžařům, že jim přes trať jezdí auta

Most pro lyžaře běžce přes silnici č.40
2. výlet (horní stanice lanovky Vestlia, Ruperanden, Geilo)
Výchozí složení skupiny: Norka, Nor,  2 Finové, Francouz, já
Konečné složení skupiny: Francouz, já

Většina skupiny odpadla, když uviděla šipku Geilo a po včerejší zkušenosti adrenalinového návratu se jim nechtělo opět riskovat hektické tempo do hotelu na přednášky. Mně a Alainovi se nechtělo tak brzo vracet, a tak jsem se vydali na delší okruh. Stálo to za to a zpět jsem se vrátili půl hodiny před začátkem odpolední sekce.
Alain to zvládl s úsměvem na rtech, i když naposledy stál na běžkách před deseti lety, ale není nad sportovní srdce ostřílených maratonců. Abychom přijeli včas, na posledních 10 km jsem zvolila metodu uštvání posledního s 30 s pauzami na vydýchání. Večer se mi přiznal, že tři kilometry navíc by ho asi zabily.
Sama jsem dobře snášela poobědové lyžařské výlety, s udržením pozornosti na předvečerních přednáškách to bylo horší. Ale alespoň jsem se vyspala na večerní program.
Alain
Nordic party

Po večeři následoval mejdan. Norové, Švédové a Dánové nejsou vůbec tak upjatí, jak by středoevropan očekával. Úkolem jednotlivých pracovních skupin bylo přednést nějaké hudební vystoupení. Následně se vystoupení bodovala ve stylu Eurovision. Na celé čáře vyhráli Dáni, kteří mají nového talentovaného magisterského studenta, který se nebojí udělat ani překvapení pro ostatní studenty na regulérní přednášce:
Matrixrepræsentationssætningen bevist ved sang  .

Fyzici z Bergenu


3. výlet (kolem jezera Ustedalsfjorden)
To už jsem jela sama, protože většina účastníků se vydala na cestu domů. U snídaně se mnoho kolegů potácelo s asi dost těžkou kocovinou, tak to jsem si libovala, že jedna z výhod těhotenství je, že si člověk nemůže otravovat organismus alkoholem, a pak může ráno v pohodě vyrazit na lyže.




Údolí Geila


Žádné komentáře:

Okomentovat